بهترین راه های پیشگیری از بیماری در سالمندان



هر روز اخبار پزشکی از پیشرفت و گسترش علم و یافتن راه های جدید برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف صحبت می کند، اما تاکنون روشی برای جلوگیری از روند پیری و تغییرات فیزیکی و شیمیایی که باعث تخریب بدن می شود معرفی نشده است. سلول ها. . سالمندی مرحله ای از زندگی است که با رعایت نکات تغذیه ای و مراقبتی می توان آن را به خوبی سپری کرد. پیشگیری از بیماری در سالمندان راهکاری است که می تواند نگرانی سالمندان را کاهش دهد. با افزایش سن، تحرک کمتر و هم ترازی بدن شروع به فرسودگی می کند و بیماری های مختلفی ایجاد می شود. از سوی دیگر ارتقای سطح بهداشت و سلامت موجب افزایش امید به زندگی و افزایش جمعیت سالمندان در سراسر جهان شده است، ناتوانی برخی از سالمندان و وجود بیماری های مختلف نیاز به مراقبت های پزشکی را افزایش می دهد. در این موارد حضور پرستار سالمند الزامی می شود. اما با راه هایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، می توان شیوه زندگی را اصلاح کرد و از بروز بیماری های جدی دوران سالمندی مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری کرد. راه های پیشگیری از بیماری در سالمندان، معاینات دوره ای: پزشکان توصیه می کنند افراد پس از پنجاه سالگی برای معاینات دوره ای به پزشک مراجعه کنند تا با توجه به وضعیت جسمانی و سابقه خانوادگی بیماری، سلامت آنها بررسی شود. مراجعه به متخصص قلب برای بررسی فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید بسیار مهم است تا با تشخیص به موقع از مشکلات قلبی جلوگیری شود. پیشگیری از بیماری ها در سالمندان اگر افراد بالای هفتاد سال تمایل به انجام فعالیت های ورزشی دارند یا اضافه وزن دارند و به بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون و … مبتلا هستند، بهتر است برای اطمینان از سلامت قلب خود نوار قلب بگیرند. پرستاری از سالمندان مبتلا به عوارض دیابت خاص خود را دارد دیابت یک بیماری مرموز است که خود باعث بیماری های قلبی و کلیوی می شود و در سنین بالا باعث ایجاد اختلالات بسیاری می شود. برای بررسی آن باید به متخصص غدد مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات از مشکلات بعدی جلوگیری کنید. می توانید مقاله دیابت در سالمندان را مطالعه کنید. پس از پنجاه سالگی حداقل سالی یکبار مراجعه به چشم پزشک ضروری است. علاوه بر ضعف بینایی، افراد ممکن است مشکلاتی مانند آب مروارید و گلوکوم داشته باشند. در این صورت جراحی توصیه می شود. خشکی چشم و پیرچشمی از مشکلات رایج دوران سالمندی است که نیاز به محافظت از بینایی را دو چندان می کند. مقاله مسمومیت دارویی در سالمندان را می توانید مطالعه کنید. بنابراین افراد باید تحت نظر چشم پزشک متخصص باشند. مراجعه به متخصص بیماری های تنفسی برای افرادی که بیش از بیست سال است سیگار می کشند ضروری است. در صورت وجود مشکل، ممکن است لازم باشد این افراد به پزشک متخصص آسم و آلرژی مراجعه کنند. درد و التهاب مفاصل یکی دیگر از مشکلات رایج دوران سالمندی است. افراد برای بررسی وضعیت مفاصل باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن از عوارض این بیماری می کاهد. تغذیه مناسب: تهیه غذاهای ساده و کم حجم مهمترین توصیه پزشکان برای تغذیه سالمندان است. این غذاها باید به گونه ای باشد که سالمندان در طول روز به مواد مغذی نیاز داشته باشند، مصرف غذاهای پرفیبر و کم نمک با چربی و کلسترول کم مانند لبنیات کم چرب در اولویت قرار گیرد. مصرف شش تا هشت لیوان آب و مایعات در روز از یبوست و کم آبی در سالمندان جلوگیری می کند. منابع پروتئینی با کیفیت بالا مانند گوشت کم چرب، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، لبنیات کم چرب یا بدون چربی، غلات و حبوبات باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. مصرف ویتامین ها را فراموش نکنید. پیشگیری از بیماری ها در سالمندان با افزایش سن باعث کاهش جذب املاح و ویتامین ها می شود. طبق توصیه پزشک از مکمل های ویتامین استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که تغذیه مناسب راه بهتری برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است. ورزش: ورزش یکی از راه های موثر برای پیشگیری از بیماری ها در سالمندان است. سالمندان باید با احتیاط ورزش کنند. حتما بدن خود را با پیاده روی آهسته و انجام ورزش های سبک به مدت پنج دقیقه قبل از ورزش گرم کنید. پس از اتمام تمرین، این کار را دوباره تکرار کنید تا ضربان قلب به حالت عادی بازگردد. سالمندان باید ورزش را به آرامی انجام دهند. تمرینات هوازی، تمرینات انعطاف پذیری و تمرینات قدرتی بخش های اصلی برنامه ورزشی سالمندان است. پیاده روی بهترین ورزش هوازی برای آنهاست. در صورت ابتلا به بیماری های مفصلی، پیاده روی و انجام حرکات نرم در آب توصیه می شود. حرکات کششی برای انعطاف پذیری مفید است. سالمندان باید حرکات کششی را به آرامی انجام دهند. تمرینات قدرتی با وزنه یا بدون وزنه بسته به سطح آمادگی جسمانی سالمندان انجام می شود. البته حرکات بدون وزن مانند دراز کشیدن و شنا روی زمین بیشتر برای افراد مسن مناسب است. فقط به خاطر داشته باشید که در صورت بروز علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه، تاری دید، از دست دادن تعادل بدن، حالت تهوع و استفراغ، فوراً به پزشک مراجعه کنید. انجام دادن. موسسه خدمات سپید گستر ارائه دهنده و استخدام انواع پرستار اعم از پرستار سالمند، پرستار بیمه و پرستار کودک در تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید