تمرینات توانبخشی هانتینگتون؛ تمرینات خانگی



توانبخشی یا ورزش در خانه یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. با این حال، فعالیت بدنی دارای مزایای مادام العمر است، از جمله: افزایش قدرت عضلانی، تقویت سلامت قلب و مغز، افزایش انرژی و… اگر یک بیماری ژنتیکی با بیماری هانتینگتون دارید؛ ورزش منظم مهمتر است. این وضعیت اغلب باعث علائم فیزیکی می شود که با گذشت زمان، معمولاً در یک دوره 15 تا 20 ساله، پیشرفت کرده و بدتر می شوند. در نتیجه، فعالیت بدنی نه تنها فواید سلامت کلی را به همراه دارد، بلکه به فعالیت های روزمره زندگی نیز کمک می کند. فواید ورزش های توانبخشی هانتینگتون با انجام آزمایش ژنتیکی می توانید متوجه شوید که آیا جهش ژنی مرتبط با بیماری هانتینگتون دارید یا خیر. یعنی خیلی قبل از اینکه تغییرات فیزیکی یا ذهنی را تجربه کنید. اما تا زمانی که علائم در بدن شما ظاهر نشود، به طور رسمی تشخیص داده نمی شوند. علائم اولیه رایج می تواند شامل مشکلات تعادل یا تمرکز ذهنی یا شروع یک اختلال خلقی مانند افسردگی یا اضطراب باشد. اعصاب شما در مغز حتی قبل از اینکه علائم بیماری هانتینگتون را داشته باشید شروع به شکستن می کنند. به گفته دکتر راس، به همین دلیل است که شروع آموزش توانبخشی هانتینگتون از قبل بسیار مهم است. اگر می دانید در خطر ابتلا به بیماری هانتینگتون هستید، هر چه زودتر ورزش را شروع کنید. اگر قبلاً علائم خود را شروع کرده اید، ممکن است بتوانیم توانایی های عملکردی شما را تا حد امکان حفظ و به حداکثر برسانیم. “مهارت های عملکرد” ​​یک اصطلاح گسترده است و شامل کارهایی است که هر روز انجام می دهید. مانند نشستن و بلند شدن از رختخواب، لباس پوشیدن و حمام کردن. و همچنین کارهای بزرگتر مانند شستن لباس، رفتن به خرید، آشپزی و مراقبت از خود و امور مالی. اما ورزش علاوه بر کمک به ادامه انجام این فعالیت های روزانه، می تواند به شما در انجام کارهایی که دوست دارید نیز کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری هانتینگتون، علائم و نشانه های آن، لینک زیر را مطالعه کنید. هانتینگتون چیست؟ علائم تشخیص و درمان آیا ورزش توانبخشی هانتینگتون می تواند بیماری را به تاخیر بیاندازد؟ فعالیت بدنی می تواند به کاهش علائم فیزیکی بیماری هانتینگتون کمک کند. در واقع ترکیب تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی در حال حاضر بهترین گزینه برای شماست. در میان چیزهای دیگر، ورزش هوازی می تواند به افزایش استقامت، قدرت، تعادل و انعطاف پذیری شما کمک کند. با این حال، محققان هنوز شواهدی پیدا نکرده اند که نشان دهد ورزش می تواند به طور قطعی پیشرفت بیماری هانتینگتون را به تاخیر بیندازد – یا اصلا از آن جلوگیری کند. “تا به امروز، هیچ درمان خاصی وجود ندارد که بتواند واقعاً از بیماری هانتینگتون جلوگیری کند یا به طور قطع کند کند.” اما محققان دریافته اند که تمرینات توانبخشی هانتینگتون می تواند به بهبود عملکرد حرکتی و بهبود تناسب اندام کمک کند. بهترین روش ها برای بیماری هانتینگتون تمرینات هانتینگتون در خانه برای مشاوره، رزرو قرار ملاقات، خدمات آنلاین و بازدید از منزل با ما تماس بگیرید. تمریناتی که برای بیماری هانتینگتون بهترین نتیجه را دارند به این بستگی دارد که این وضعیت چگونه از نظر جسمی بر شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برخی از افراد مبتلا به بیماری هانتینگتون به وضعیتی به نام chorea مبتلا می شوند که باعث حرکت غیر ارادی یا غیرمنتظره عضلات می شود. با این حال، کره را می توان با دارو کنترل کرد. اما ممکن است لازم باشد ورزشی را پیدا کنید که باعث زمین خوردن یا آسیب های دیگر نشود. تمرینات توانبخشی هانتینگتون را به طور منظم انجام دهید به طور کلی، ورزش هوازی با شدت متوسط ​​بهترین گزینه برای ایجاد آمادگی قلبی عروقی و محافظت از مغز است. واقعاً هیچ برنامه یا نوع خاصی از ورزش هوازی وجود ندارد که برای شما بهترین کار را داشته باشد. در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، شنا کردن در تابستان ممکن است زمانی که استخرهای عمومی در محله باز هستند آسان تر باشد، اما ممکن است در ماه های سردتر زمستان سخت تر باشد. با این حال، دوچرخه سواری منظم چیزی است که می توانید در تمام طول سال در خانه انجام دهید. بالا بردن ضربان قلب مهم است. برای بهبود مهارت های حرکتی، ایجاد تعادل و کاهش اشتها مفید است. تمرینات توانبخشی هانتینگتون قبل از شروع هر برنامه ورزشی، چه در خانه به تنهایی و چه تحت مراقبت یک تیم مراقبتی، باید جلساتی را با یک فیزیوتراپیست داشته باشید. آنها بهینه ترین نوع تمرینی را که می توانید انجام دهید ارائه می کنند. علائم بیماری هانتینگتون اغلب شامل ضعف عضلانی، مشکلات تعادلی و دو وضعیتی است که باعث حرکات غیرارادی عضلات می شود: دیستونی و اسفنکتر. در نتیجه، تمرینات شما ممکن است به شما در راه رفتن ایمن در خانه یا مکان های عمومی کمک کند یا استقامت شما را بهبود بخشد. تمرینات توانبخشی هانتینگتون با مشکلات عملکردی همراه است. بنابراین، اگر در راه رفتن مشکل دارید، ممکن است بتوانید برای تمرینات خود بایستید یا راه بروید و حرکات بیشتری مانند نگاه کردن به بالا، نگاه کردن به پایین، چرخاندن سر به پهلو انجام دهید. یکی از راه حل های موجود تقسیم کارها به ترتیب و مرحله به مرحله یا تقویت روش انجام کارها به صورت مثبت است. ما آن را یادگیری بدون خطا می نامیم. یعنی از راهنمایی مثبت برای کمک به انجام کاری موفق استفاده می کنند. اگر فردی روی ویلچر است، تمرینات توانبخشی هانتینگتون را به صورت موضعی انجام می دهیم تا از آسیب های فشاری جلوگیری کنیم. بنابراین تمرینات کششی و مراقبتی زیادی برای بالاتنه و پایین تنه انجام می دهیم. این برای جلوگیری از انقباض یا کوتاه شدن عضلات به دلیل دیستونی یا اسپاسم است. ما نمی‌خواهیم دامنه حرکتی شما محدود شود، زیرا این امر می‌تواند لباس پوشیدن، دستشویی رفتن، یا به رختخواب رفتن یا بیرون آمدن را دشوار کند. بنابراین داشتن یک برنامه کششی روزانه با یک مراقب واقعا مفید خواهد بود. گزینه های مختلف برنامه ورزشی به طور کلی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند که افراد سالم ورزش کنند. برای بیماران، تمرینات هوازی، انعطاف پذیری، تعادل و تقویتی هانتینگتون را می توان با برخی از رژیم های غذایی تناسب اندام و انواع خاصی بر اساس نیازهای فردی شما ترکیب کرد. تمرینات خانه هانتینگتون برای مشاوره، رزرو قرار ملاقات، خدمات آنلاین و بازدید از منزل با ما تماس بگیرید. دامنه حرکتی فعال در مراحل اولیه بیماری هانتینگتون، دامنه تمرینات حرکتی می تواند چیزی مانند کلاس های تای چی، یوگا یا پیلاتس باشد. اگر ملاقات های حضوری دشوار است، کلاس های آنلاین گزینه خوبی هستند. ورزش های تعادلی هانتینگتون تای چی و یوگا نیز می توانند به تعادل کمک کنند. با این حال، برای ایجاد تعادل نیازی به کلاس یا برنامه رسمی ندارید. در تمرین توانبخشی هانتینگتون، یک راهرو و مکانی برای حمایت از خود پیدا کنید و سعی کنید روی انگشتان پا یا پاشنه پا راه بروید، کنار بروید یا به سمت عقب راه بروید. هنگامی که در خانه هستید، حتی یک وضعیت ساده ایستاده یک راه عالی برای بهبود تعادل است – چه در حال حفظ تعادل روی دو پا باشید، چه انجام حرکات چالش برانگیزتر، مانند بالا بردن پاشنه یا انگشتان پا، یا تمرین ایستادن روی یک پا. . اگر از ویلچر استفاده می کنید، تمرینات پایه ایستادن ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند. اگر بعد از مسواک زدن در حالی که شخصی به شما کمک می کند یا پشت میز می ایستید لباس می پوشید، ممکن است بتوانید انجام کارها را با یک دست تمرین کنید. اگر در طول تمرین توانبخشی هانتینگتون نگران زمین خوردن هستید، می توانید تعادل خود را در حالت نشسته نیز تقویت کنید. تمرینات تقویتی مرکزی مرکزی تمرینات هانتینگتون در خانه باعث تقویت هسته مرکزی یعنی عضلات قسمت میانی بدن نیز می شود. یک هسته قوی تر منجر به وضعیت بهتر بدن می شود که ثبات شما را هنگام راه رفتن، ایستادن و نشستن بهبود می بخشد. همچنین از فعالیت های حیاتی مانند تنفس و خوردن پشتیبانی می کند. اگر به بیماری هانتینگتون مبتلا هستید، یک هسته قوی تر نیز مهم است که به شما کمک می کند حرکات غیر ارادی خود را کنترل کنید. ما سعی می کنیم در تمرینات توانبخشی هانتینگتون روی عضلات مرکزی شکم، پشت، پهلوها و باسن تمرکز کنیم. این همچنین در مورد تمرینات فیزیکی و تنفسی صدق می کند و می تواند تا حد زیادی به توانایی بلع کمک کند. تقویت عضلات پاها، پشت و شکم نیز ممکن است به شما کمک کند هنگام انجام تمرینات کره ای کنترل و تعادل بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، یک ورزش می تواند شامل ایستادن روی دست ها و زانوها و سپس بلند کردن یک دست یا پا باشد. گزینه دیگر برای تمرینات توانبخشی هانتینگتون انجام کاری به نام دراز و نشست است. پس از ایستادن، به آرامی خود را به حالت نشسته پایین بیاورید. “هرچه آهسته تر حرکت کنید، کنترل عضلات بیشتری مورد نیاز است. انجام این تمرینات به شما کمک می کند تا پایدار باشید. تمرینات هانتینگتون در خانه برای مشاوره، رزرو قرار، خدمات آنلاین و بازدید از منزل با ما تماس بگیرید. تمرینات توانبخشی هانتینگتون در تنفس و بلع در آینده در مراحل بیماری هانتینگتون، توانایی تنفس و بلع شما تحت تاثیر قرار می گیرد. ایجاد استقامت هوازی از قبل به شما کمک می کند تا این پیشرفت را بهتر مدیریت کنید. از عوارض بیماری هانتینگتون، ممکن است در تنفس نیز مشکل داشته باشید و به نظر می رسد تنگی نفس دارید. این می تواند با ترس و اضطراب همراه باشد. تمرین تکنیک های تنفس یکی از راه حل های موجود، تمرینات توانبخشی هانتینگتون است. در مراحل بعدی بیماری هانتینگتون، بلع حتی یک چالش بزرگتر می شود و اگر در حال آسپیراسیون (خفگی) هستید، ممکن است از این طریق مشکلات تنفسی بیشتری داشته باشید. در مورد، گفتار درمانی کمک بزرگی است. آنها می توانند به شما در بهبود ظرفیت صوتی و توانایی قورت دادن و هماهنگ کردن عضلات گلو کمک کنند. علاوه بر این، گفتار درمانی می تواند به شما در خوردن و نوشیدن ایمن کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مداخلات کاردرمانی در پارکینسون لینک زیر را مطالعه کنید. توصیه های کاردرمانی در هانتینگتون هانتینگتون نکات توانبخشی اگر به بیماری هانتینگتون مبتلا هستید، احتمالاً با یک فیزیوتراپیست برای برنامه ریزی ورزش در خانه کار خواهید کرد. ما می توانیم شما را ارزیابی کنیم و به شما کمک کنیم یاد بگیرید بهترین کار را انجام دهید. ما می‌توانیم یک برنامه ورزشی در خانه به شما بدهیم که برای دویدن بی‌خطر است و می‌توانید برای مدتی خودتان آن را امتحان کنید. داشتن این برنامه نه تنها اهداف شما را مشخص می کند، بلکه موانعی که دارید را نیز مشخص می کند. به عنوان مثال، ممکن است ندانید ورزش را از کجا شروع کنید، یا ممکن است نیاز داشته باشید که خود را مجبور به انجام روتین خود کنید. برخی از نکات مربوط به تمرینات توانبخشی هانتینگتون شامل مهربانی با خودتان است. ما همچنین توجه می کنیم که کره می تواند باعث نوسان انرژی شما شود. زیرا شما بسیار فعال هستید یا ممکن است در ساعات خاصی از روز انرژی بیشتری داشته باشید. ورزشی را پیدا کنید که بتوانید در سطح انرژی خود انجام دهید. اگر انرژی زیادی ندارید بهتر است: یوگا یا تای چی را امتحان کنید. یوگا و تای چی با تکنیک های ذهن آگاهی و آرامش مرتبط هستند. اگر انرژی بیشتری دارید: ورزش های تقویتی یا هوازی انجام دهید. کریا همچنین می تواند بر بلع تأثیر بگذارد، بنابراین مراقب باشید که کالری کافی دریافت کنید و هیدراته بمانید. مراجعه مداوم به فیزیوتراپیست برای تمرینات منظم توانبخشی هانتینگتون ایده خوبی است. نه تنها درمانگران می توانند مطمئن شوند که برنامه تمرینی خانگی شما هنوز مفید است، بلکه جلسات پیگیری نیز می تواند به شما در حفظ توانایی های عملکردی شما کمک کند. دکتر راس می گوید: «توصیه می کنیم بسته به نیازتان هر سال کم و بیش بیایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مداخلات فیزیوتراپی در پارکینسون لینک زیر را مطالعه کنید. منابع ورزش خانگی هانتینگتون bsmhft.nhs.uk physio-pedia برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش تغذیه در پارکینسون و مراقبت های تغذیه ای در این بیماران لینک زیر را مطالعه کنید. تغذیه در هانتینگتون; توصیه های تغذیه درمانی

دیدگاهتان را بنویسید