تمرینات توانبخشی ALS



تمرینات توانبخشی ALS نقش بسیار مهمی در روند بیماری دارند. تمرینات توانبخشی با جلوگیری از کاهش دامنه حرکتی، کاهش سرعت تجزیه عضلات، جلوگیری از کوتاه شدن و تغییر شکل اندام ها و حفظ قدرت عضلانی تا حد امکان از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند. تمرینات توانبخشی تاثیرات بسیار مهمی بر سلامت عمومی فرد دارد. علاوه بر این اثرات بسیار مثبت و مفیدی بر ذهن و روان فرد می گذارد و احساس رفاه و رضایت از زندگی را در فرد افزایش می دهد. درمان های پزشکی موجود، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، تغذیه مناسب در کنار تمرینات توانبخشی ALS نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر فرد و کاهش سرعت پیشرفت بیماری دارند. ALS چیست؟ ALS یک بیماری پیشرونده سیستم عصبی است. این بیماری سلول های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث از بین رفتن آنها می شود. با گذشت زمان، توانایی های فرد روز به روز کاهش می یابد. در حال حاضر درمان های دارویی علائم را کاهش داده و روند بیماری را کند می کند و درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. ورزش باعث کند شدن روند بیماری و کاهش علائم در تمرینات توانبخشی ALS و بهبود کیفیت زندگی فرد می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد مداخلات درمانی در ALS، لینک زیر را مطالعه کنید. درمان ALS؛ مداخلات پزشکی و توانبخشی کدام نوع ورزش در ALS مفید است؟ بهترین نوع ورزش توانبخشی ورزشی است که فرد از انجام آن لذت می برد. انجام تمرینات منظم و مداوم بسیار مهم است. ادامه این ورزش ها به تعدیل این بیماری کمک زیادی می کند. برخی از این تمرینات توانبخشی موثر عبارتند از: تمرینات کششی یا انعطاف پذیری: این ورزش ها می توانند از کوتاه شدن عضلات، تاندون ها و رباط ها جلوگیری کنند و همچنین به کاهش درد کمک کنند. تمرینات کششی در تمرینات توانبخشی ALS باید در ابتدای بیماری انجام شود و ادامه یابد. تمرینات کششی شانه بسیار مهم است. تمرینات روتین در زندگی روزمره فرد بسیار موثر است و به او کمک می کند تا کار خود را به صورت مستقل یا با کمک کمی از مراقبان انجام دهد. ورزش هوازی: ورزش هوازی در کاهش ظرفیت تنفسی بسیار مهم است و از پیشرفت آنها جلوگیری می کند. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری گزینه های خوبی برای ورزش های هوازی هستند. ورزش گروهی یا کلاس های ورزشی می تواند در ایجاد انگیزه در فرد و ایجاد فرصت هایی برای مشارکت اجتماعی در تمرینات توانبخشی ALS بسیار مفید باشد. تمرینات تقویتی: تمرینات تقویتی را می توان با هدف تعدیل تون عضلانی و قدرت عضلانی انجام داد. فردی که به باشگاه می رود باید میزان وزنه ای را که بلند می کند متعادل کند. ورزش با شدت متوسط ​​برای این افراد مناسب است. این بدان معناست که ورزش های مقاومتی با شدت یا شدت بالا نباید توسط افراد مبتلا به این بیماری انجام شود. برای رسیدن به شدت متوسط، باید وزنه ای را انتخاب کرد که بتواند 20 بار به طور مکرر بلند کند. اما فقط باید 10 بار این کار را انجام دهد. این تضمین می کند که تمرینات توانبخشی ALS بیش از حد انجام نشود. عضلاتی که این تمرینات را انجام می دهند باید در وضعیت خوبی باشند. اگر فردی نتواند دست یا پاهای خود را در دامنه حرکتی کامل حرکت دهد، نباید وزنه یا مقاومتی روی آن اعمال کند. ورزش های آبی می تواند برای افرادی با مقاومت کم مفید باشد. برای مشاوره، رزرو نوبت، خدمات آنلاین و بازدید از منزل با ما تماس بگیرید. خستگی پس از ورزش در تمرینات توانبخشی ALS، احساس خستگی و ضعف نباید بیش از 20 دقیقه تا 30 دقیقه پس از تمرین ادامه داشته باشد. اگر این احساس ادامه پیدا کند، نشان دهنده آن است که فرد در این تمرینات زیاده روی کرده است. در تمرینات توانبخشی ALS، خستگی نشانه آن است که سیستم تنفسی قادر به ادامه عملکرد و ورزش صحیح نیست. خستگی مداوم یا ضعف عضلانی می تواند خطر افتادن را افزایش دهد. بنابراین فرد باید میزان مقاومت، قدرت و مدت تمرینات خود را تنظیم کند. منابع Youralsguide.com برای اطلاعات بیشتر در مورد مداخلات کاردرمانی در ALS، پیوند زیر را بخوانید. کاردرمانی در ALS

دیدگاهتان را بنویسید