روش پیشگیری از چاقی در سالمندان چیست؟ سپید گستر



با افزایش سن، توده عضلانی را از دست می دهید و چربی جایگزین آن می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که حتی کاهش 3 درصد وزن در افراد مسن ممکن است به طور قابل توجهی التهاب، فشار خون، کلسترول و قند خون را بهبود بخشد. در مقاله راه های پیشگیری از چاقی در سالمندان شما را با این روش ها آشنا می کنیم. عوارض چاقی در سالمندان مدیریت وزن بخش بزرگی از سلامت شما است. وقتی اضافه وزن دارید یا چاق هستید، در معرض خطر بیماری های جسمی هستید. بعدا با آنها آشنا خواهید شد. افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، سکته و … افزایش چربی خون، رسوب چربی در دیواره رگ ها، گرفتگی وریدها و سکته های مغزی، درد و سفتی مفاصل، ساییدگی مفاصل و تخریب غضروف، کبد چرب و سایر بیماری های کبدی، و در نهایت سیروز کبدی، افزایش فشار خون، تنگی نفس و بیماری هایی مانند آرتروز و کمردرد، کاهش طول عمر طبیعی انسان، راه های پیشگیری از چاقی در سالمندان، راه های پیشگیری از چاقی در سالمندان، چاقی می تواند سلامت سالمندان در معرض خطر جدی است، بنابراین باید برای کاهش وزن و پیشگیری از بیماری های ناشی از چاقی در سالمندان راه حلی پیدا کنیم. چند راه آسان برای پیشگیری از چاقی در سالمندان را ذکر کرده ایم. با رعایت اصول زیر می توانید این کار را انجام دهید. اصلاح رژیم غذایی در سالمندان اصلاح رژیم غذایی که یکی از راه های کاهش وزن سالمندان در منزل است باید در دستور کار شما قرار گیرد. یکی از دلایل مهم چاقی، عادات غذایی ناسالم است. بنابراین برای جلوگیری از این امر، سالمندان باید به غذای خود توجه ویژه ای داشته باشند و از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنند. رژیم غذایی آنها باید حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات و همچنین منابع کافی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم باشد. گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و لبنیات بهترین منابع پروتئین هستند. می توانید از انواع حبوبات مانند لوبیا، نخود، عدس، سویا یا گوشت گندم (گلوتن) در رژیم غذایی خود استفاده کنید. ورزش برای سالمندان پس از اصلاح رژیم غذایی، مهمترین عاملی که می تواند به سالمندان در پیشگیری از چاقی کمک کند، پیروی از یک برنامه ورزشی منظم است. سالمندان باید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنند. با انجام منظم تمرینات بدنی می توانند به راحتی از خطر چاقی جلوگیری کنند. در حالی که ورزش به سالمندان کمک می کند تا از چاقی دوری کنند، همچنین به آنها کمک می کند تا بدنی سالم و متناسب داشته باشند. روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. مصرف آب کافی باعث می شود که سیستم گوارشی بدن به خوبی کار کند و غذا را به طور موثر هضم و جذب کند. بنابراین از یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. خواب خوب در سالمندان خواب خوب شبانه یکی از عوامل کلیدی سلامتی است و همچنین تاثیر زیادی در رسیدن به تناسب اندام دارد. برخی شواهد و تحقیقات نشان داده است افرادی که شب ها به اندازه کافی نمی خوابند در خطر افزایش وزن و چاقی قرار دارند. این موضوع تا حد زیادی می تواند مربوط به استرس ناشی از بی خوابی و ترشح هورمون کورتیزول باشد. بنابراین برای پیشگیری از چاقی و عوارض چاقی، حتما بین ۷ تا ۸ ساعت در طول شب بخوابید. یوگا برای چاقی در سالمندان تمرینات یوگا نیز می تواند از نظر روانی به کاهش وزن کمک کند. یوگا عضلات و عملکرد متابولیک فرد را بهبود می بخشد و می تواند منجر به کاهش وزن شود. بنابراین یوگا برای کاهش وزن نیز توصیه می شود. چگونه از چاقی در سالمندان پیشگیری کنیم برخی از علل مهم چاقی در سالمندان یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است که شیوع آن در دهه های اخیر به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. چاقی در سالمندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. در سال های اخیر تحقیقات زیادی در مورد نقش ژنتیک در بروز چاقی صورت گرفته است. تحقیقات نشان داده است که ژنتیک می تواند بر سرعت متابولیسم (سوختن سوخت) تاثیر بگذارد. اما این یافته به این معنا نیست که اگر از نظر ژنتیکی مستعد چاقی هستید، نمی توانید به وزن مناسب برسید. زمانی که سالمندان زندگی کم تحرکی داشته باشند نسبت به افراد فعال کالری کمتری می سوزانند و همانطور که می دانید کم تحرکی با بیماری های مزمنی همراه است که خطر مرگ را افزایش می دهد از جمله فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان و بیماری های کبدی. مربوط است. غذاهای نادرست و عادات غذایی ناسالم رژیم غذایی نامناسب و عادات غذایی ناسالم به تدریج منجر به چاقی می شود. عدم توجه به رژیم غذایی و مصرف غذاهای فرآوری شده پرکالری با ارزش غذایی کم، سالمندان را در معرض خطر چاقی قرار می دهد. بنابراین بهترین کار این است که به رژیم غذایی سالمندان توجه کنید. استفاده از داروهای خاص. سالمندان باید مراقب افزایش وزن خود باشند و داروهای خود را با پزشک چک کنند. برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، کورتونین و غیره می توانند باعث افزایش وزن شوند. برخی بیماری ها برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید، دیابت و غیره می توانند بر افزایش وزن و چاقی در سالمندان تأثیر بگذارند. شرکت سپید گستر با داشتن چندین سال سابقه درخشان در ارائه خدمات پرستاری در منزل به سالمندان، بیماران و کودکان خدمات رسانی می کند. پرستار نوزاد | پرستار سالمند پرستار بیمار اجاره تجهیزات پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید