ورزش و دیابت + بهترین ورزش برای کاهش قند خون


اگر دیابت دارید، فعال بودن بسیار مفید است. بدن افراد دیابتی برای تبدیل قند خون به انرژی به انسولین نیاز دارد. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما به انسولین حساس می شود و می توانید قند خون خود را خیلی راحت تر کنترل کنید. ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به این گروه کمک کند تا خطر بیماری قلبی و آسیب عصبی را کاهش دهد. در این مقاله در مورد رابطه ورزش و دیابت صحبت خواهیم کرد. فهرست مطالب تاثیر ورزش و تغذیه بر دیابت ورزش و تغذیه دیابتی یکی از بخشهای مهم برنامه کنترل و درمان دیابت در این گروه است. به منظور پیشگیری از اختلالات احتمالی، به افراد دیابتی توصیه می شود قبل، حین و بعد از ورزش قند خون خود را کنترل کنند. افراد مبتلا به دیابت می توانند با ورزش در حین مصرف غذاهای مفید برای کنترل قند خون، دیابت نوع 1 و 2 را مدیریت کنند. ورزش از طرق زیر می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند: حفظ تناسب اندام کلی، کنترل و بهبود سطح قند خون، کاهش وزن اضافی و مدیریت آن، کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین کاهش خطر حمله قلبی، بهبود کیفیت زندگی. . آیا ورزش قند خون را بالا می برد؟ اگرچه ورزش یکی از راه های کنترل دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 است، اما گاهی اوقات دیابت و ورزش با هم چالش هایی را برای فرد مبتلا ایجاد می کنند. اگر دیابت دارید و قصد ورزش دارید، لازم است قند خون خود را قبل، حین و بعد از فعالیت بدنی کنترل کنید. کنترل قند خون قبل از ورزش و در طی مراحل مختلف آن می تواند به شما در درک واکنش بدنتان به ورزش کمک کند. در این مورد، می توانید از نوسانات بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. بهترین ورزش برای کنترل قند خون اگر دیابت دارید و هنوز ورزش را جدی نگرفته اید، بهتر است از همین الان شروع کنید. ما شما را در مورد بهترین ورزش ها و ورزش هایی که افراد دیابتی می توانند انجام دهند، راهنمایی می کنیم. در ادامه به چند ورزش و تمرین اشاره می کنیم که بهترین نتیجه را به شما می دهد. نگران این واقعیت نباشید که پیاده روی می تواند شما را دچار افت قند خون کند یا باعث ایجاد چالش های جدی دیگر شود. هر کسی می تواند هر روز پیاده روی کند و این کار را در هر جایی انجام دهد. برخلاف تصور برخی افراد، افراد مبتلا به دیابت می توانند راه بروند و بیشترین بهره را از این ورزش ببرند. اگر 5 روز در هفته 30 دقیقه پیاده روی کنید، بدن شما فعال تر می شود و به زودی علائم امیدوار کننده ای را خواهید دید. همچنین می توانید به جای 30 دقیقه در روز، 3 بار در روز به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنید. در این صورت حتی این تصور که شما یک روند ورزشی را دنبال می کنید از ذهن شما پاک می شود. در تای چی، یک سری تمرینات و حرکات آهسته و نرم را یاد می گیرید. این حرکات به آرامش بدن و ذهن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که بیماران دیابتی که در جلسات تای چی شرکت می کنند می توانند قند خون خود را راحت تر کنترل کنند. همچنین این گروه بیان می کنند که سلامت روانشان رو به بهبود است، در طول روز انرژی بیشتری دارند و همیشه سرحال هستند. ورزش دیگری که به افراد دیابتی توصیه می شود رقصیدن است. رقص باعث افزایش سطح انرژی بدن و بهبود متابولیسم می شود. این ورزش به فرد مبتلا به دیابت کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد و قند خون را کاهش دهد. شما می توانید با رقصیدن در هر جلسه تمرینی 30 دقیقه ای حدود 150 کالری بسوزانید. حرکات یوگا می تواند به افزایش قدرت و تعادل بدن کمک کند. همچنین این تمرین باعث افزایش انعطاف پذیری می شود. افراد مبتلا به دیابت با انجام یوگا می توانند قند خون خود را به راحتی کنترل کنند. این تمرین مخصوصا برای کسانی که دیابت مزمن دارند توصیه می شود. در حالی که یوگا سلامت را افزایش می دهد و توده عضلانی را بهبود می بخشد، به افزایش سلامت روان نیز کمک می کند. برخی از متخصصان به دیابتی ها توصیه می کنند شنا کنند. شنا هیچ فشاری به مفاصل وارد نمی کند و باعث شل شدن عضلات می شود. جالب است بدانید این ورزش سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و به کنترل قند خون کمک می کند. افراد مبتلا به دیابت می توانند سه بار در هفته به مدت حداقل 10 دقیقه شنا کنند و از مزایای آن بهره مند شوند. آیا پیاده روی قند خون را کاهش می دهد؟ اگر دیابت دارید و از قند خون بالا و عوارض دیابت رنج می برید، می توانید با ورزش سطح آن را کنترل کنید. ورزش فواید بی شماری دارد و علاوه بر کاهش رادیکال های آزاد و کاهش استرس بدن، می تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت که از یک برنامه ورزشی سخت پیروی می کنند نیز می توانند نیاز خود به انسولین را کاهش دهند. دویدن و دیابت ورزش و پیروی از یک برنامه ورزشی سخت برای افراد دیابتی ضروری است. ضرورت ورزش برای افراد مبتلا به دیابت از آنجا آشکار می شود که حتی موسسه ملی بهداشت به آنها توصیه می کند 150 دقیقه در هفته ورزش کنند. بنابراین، افراد دیابتی خوب است در طول هفته بیشتر ورزش های هوازی انجام دهند و نگران نباشند که دویدن و ورزش های هوازی تهدید کننده باشد. بدنسازی و کاهش قند خون ورزش های بدنسازی نیز می تواند در کاهش قند خون و افزایش حساسیت بدن به انسولین موثر باشد. در بدنسازی برای انجام تمرینات ورزشی از وزنه های آزاد، دستگاه های وزنه بردار و نوارهای مقاومتی استفاده می کنید. بدنسازی می تواند ترکیبی از حرکات قدرتی و هوازی باشد. بنابراین افراد دیابتی می توانند با انجام تمرینات بدنسازی اولیه به هدف کنترل قند خون، افزایش حجم عضلات و کاهش وزن دست یابند. آیا سالمندان مبتلا به دیابت می توانند ورزش کنند؟ آره. حتی سالمندان مبتلا به دیابت می توانند از ورزش و برخی ورزش ها سود ببرند، اما ممکن است محدودیت هایی داشته باشند. افراد مسن مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 اغلب محدودیت هایی در حفظ تعادل و انعطاف پذیری دارند. بنابراین انجام حرکات کششی برای این گروه بسیار مفیدتر است. تمرینات کششی باعث بهبود انعطاف پذیری این افراد و افزایش دامنه حرکتی آنها می شود. همچنین با انجام تمرینات تعادلی ضمن کنترل قند خون، می توانند محدوده تعادل خود را بهبود بخشیده و خطر زمین خوردن در حین راه رفتن را کاهش دهند. یکی از ورزش هایی که می تواند برای سالمندان بسیار مفید باشد تای چی است. در ورزش تای چی، سالمندان بیشتر تمرینات تعادلی انجام می دهند و فشار زیادی به مفاصل و اندام های خود وارد نمی کنند. بسیاری از سالمندان دیابتی که تجربه ورزش تای چی را دارند در مورد تأثیر این ورزش ها بر بهبود علائم دیابت صحبت می کنند. به گزارش medicalnewstoday، ورزش به کنترل گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با انجام ورزش از خود در برابر خطر عوارض قلبی مراقبت کنند. مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از یک رژیم ورزشی منظم پیروی می کنند، کمتر در معرض خطر حمله قلبی هستند. این گروه از افراد دیابتی می توانند با انجام ورزش کاهش وزن را تجربه کنند، به وزن ایده آل برسند و تناسب اندام پیدا کنند. جالب است بدانید که ورزش در برابر دیابت نوع 2 به عنوان یک عامل پیشگیرانه نیز شناخته می شود. بنابراین، اگر مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، می توانید با ورزش کردن، خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید. تاثیر ورزش بر دیابت نوع 1. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 مانند سایر افراد می توانند با انجام ورزش از مزایای سلامتی آن بهره مند شوند. عوارض قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 شایع است، بنابراین خوب است با انجام تمرینات ورزشی و نشان دادن مداوم آنها، عملکرد قلب بهبود یابد. این افراد می توانند با ورزش قدرت عضلانی بدن را افزایش دهند و حساسیت بدن به انسولین را بهبود بخشند. به یاد داشته باشید که قبل از شروع هر نوع فعالیت ورزشی باید با پزشک خود مشورت کنید. حتما توصیه های پزشک خود را در مورد فعالیت بدنی و ورزش با توجه به نیازهای شرایط پزشکی خود دنبال کنید. ورزش صبحگاهی و دیابت ورزش صبحگاهی به شما کمک می کند دیابت را خیلی راحت تر کنترل کنید. اگر برنامه منظمی برای ورزش صبحگاهی داشته باشید و قند خون خود را در حین و بعد از ورزش کنترل کنید، یکی از بهترین راه ها برای مدیریت قند خون خواهد بود. ورزش صبحگاهی به شما کمک می کند: شب بهتر بخوابید در طول روز انرژی داشته باشید احساس شادی بیشتری داشته باشید وزن سالم داشته باشید عملکرد حافظه خود را بهبود بخشید کاهش وزن اضافه افزایش کلسترول خوب در خون افزایش کلسترول بد LDL در خون فشار خون در محدوده طبیعی نگه داشتن ” class=”wp_ulike_btn wp_ulike_put_image wp_post_btn_7354″ style=”width: 120px!important;height: 40px!important;background-color: #1da1f3!important;box-shadow: none!important;important;height: 40px!important;background-color: #1da1f3!important;box-shadow: none!important; من این را دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید