ورزش و سرطان پیاده روی و سرطان تاثیر ورزش در پیشگیری از سرطان



فعالیت بدنی چه ارتباطی با سلامتی دارد؟ محققان ثابت کرده اند که فعالیت بدنی منظم می تواند سلامتی را تقویت کند، زیرا: به کنترل وزن کمک می کند. به سلامت استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل کمک می کند. خطر ابتلا به دیابت و فشار خون را کاهش می دهد. سلامت روان را افزایش می دهد. خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد. علاوه بر این، محققان ثابت کرده اند که فعالیت بدنی خطر ابتلا به سرطان را تعدیل می کند. شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد فعالیت بدنی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سینه را کاهش می دهد. چندین مطالعه نیز نشان داده اند که فعالیت بدنی خطر ابتلا به سرطان پروستات، ریه و رحم را کاهش می دهد. با وجود اثرات متعدد فعالیت بدنی، بسیاری از مردم آن را جدی نمی گیرند. آیا ورزش روی سرطان تاثیر دارد؟ به هیچ وجه نمی توان منکر تاثیرات ورزش بر سلامتی بدن شد، همچنین انجام فعالیت های ورزشی به صورت روتین باعث بهبود سلامت قلب، آمادگی جسمانی، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، پیشگیری از افسردگی و … می شود. توجه داشته باشید که با انجام فعالیت های بدنی منظم، شما را بهبود می بخشد. قلب به طور منظم و فعال تر کار می کند، در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول های بدن نیز به درستی انجام می شود، بنابراین زندگی افراد به طور طبیعی افزایش می یابد. انجام ورزش منظم علاوه بر سلامت بدن، آرامش روحی و روانی فرد را بیشتر می کند. افراد مبتلا به سرطان سینه و هر سرطان دیگری برای ادامه زندگی خود نیاز به ورزش و فعالیت بدنی در طول روز دارند. زیرا از بازگشت بیماری جلوگیری می کند و خستگی که فرد در طول درمان ممکن است داشته باشد نیز با انجام ورزش برطرف می شود، بنابراین باعث می شود پس از درمان بیماری زندگی بهتری داشته باشد. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که افراد مبتلا به سرطان چقدر باید ورزش کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که افراد مبتلا به سرطان می توانند حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​و همچنین 70 دقیقه ورزش با شدت بالا انجام دهند. در مورد نوع ورزش نیز باید اشاره کنیم که این ورزش می تواند پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه در طول روز باشد، اما بهتر است هر دو هفته یکبار فعالیت های بدنی سنگین انجام دهید تا مشکلی برای ایجاد نکردن آنها پیش نیاید. در مورد ورزش هایی مانند یوگا، شنا و دوچرخه سواری باید بگوییم که کاملا بی خطر هستند و برای مبتلایان به سرطان مشکلی ایجاد نمی کنند. در هنگام ورزش چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ لازم است افراد مبتلا به سرطان در حین انجام فعالیت های بدنی به یک سری نکات توجه کرده و آنها را رعایت کنند. این نکات عبارتند از: حتما در مورد انجام ورزش با پزشک خود هماهنگ کنید. اگر احساس خستگی می کنید و نمی توانید هیچ نوع فعالیتی را انجام دهید، بهتر است به مدت 10 دقیقه حرکات کششی انجام دهید. در صورت داشتن هر نوع بیماری غیرطبیعی، بهتر است پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید. بهتر است افرادی که رادیوتراپی انجام داده اند تمرینات آبی را در آب بدون کلر انجام دهند. افراد مبتلا به سرطان هرگز نباید فعالیت بدنی سنگین انجام دهند. چنین افرادی به دلیل بیماری که دارند نباید روی سطوح ناهموار یا حرکات بدنی خطرناک ورزش کنند. اثرات ورزش در افراد مبتلا به سرطان. فعالیت های بدنی و انجام ورزش در حالت عادی می تواند فواید زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. در افراد مبتلا به سرطان، ورزش می تواند فواید زیادی داشته باشد که در این قسمت از مقاله قصد داریم به آنها اشاره کنیم. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی. با کاهش اضطراب های ناشی از شیمی درمانی، جلوگیری از پیشرفت بیماری و درگیری سایر قسمت های بدن، کمک به تقویت قوای بدنی، ذکر این نکته بسیار مهم است که قدرت بدنی هر بیمار سرطانی می تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد. به همه افراد برنامه خاصی داده نمی شود و برنامه هر فرد کاملاً با دیگران متفاوت است. کلام آخر در این مقاله قصد داشتیم در مورد تاثیر ورزش و سرطان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به تمام موارد ذکر شده، ورزش می تواند فواید زیادی برای همه افراد به همراه داشته باشد، علاوه بر این، انجام ورزش های منظم در افراد مبتلا به سرطان می تواند در درمان آنها بسیار موثر باشد، اما نوع و مدت آن باید با تجویز پزشک باشد. .

دیدگاهتان را بنویسید