پیشگیری از انفارکتوس میوکارد + پیشگیری از سکته قلبی اورژانسی


سکته قلبی یا سکته قلبی یکی از انواع عوارض قلبی عروقی است که در صورت عدم درمان فوری و مناسب منجر به مرگ می شود. زمانی که یک یا چند ناحیه از عضله قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند، فرد دچار حمله قلبی می شود. اکسیژن رسانی ناکافی به قسمت های مختلف قلب زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به عضله قلب مختل شود. اما چگونه از این عارضه گاه کشنده قلبی پیشگیری کنیم؟ آیا راه قطعی برای جلوگیری از حمله قلبی وجود دارد؟ آیا رژیم غذایی می تواند به پیشگیری از حمله قلبی کمک کند؟ در این بخش از همکا به این سوالات پاسخ خواهیم داد. چرا مردم دچار حمله قلبی می شوند؟ علت اصلی حمله قلبی کمبود اکسیژن کافی به قسمت های مختلف قلب است. این زمانی اتفاق می افتد که رگ ها مسدود می شوند و جریان طبیعی به قلب وجود ندارد. انسداد عروق با تجمع پلاک های چربی رخ می دهد. انسداد ناشی از تجمع پلاک در شریان ها آترواسکلروز نامیده می شود. پلاک ماده‌ای است که با جمع شدن رسوب، کلسترول و سایر مواد تشکیل می‌شود. هنگامی که یک پلاک در ورید ایجاد می شود یا می شکند، یک لخته خون به سرعت در ناحیه آسیب دیده تشکیل می شود. بنابراین، حمله قلبی زمانی رخ می دهد که لخته خون تشکیل شود و شریان مسدود شود. اگر اکسیژن و خون کافی به تمام قسمت های قلب نرسد، سلول های ماهیچه قلب به سرعت تخریب و آسیب می بینند. در نهایت مرگ سلولی و سکته مغزی با توقف اکسیژن رسانی و خون رسانی به قسمت های مختلف قلب اتفاق می افتد. خوب است بدانید که این آسیب به هیچ وجه فرصت تصمیم گیری طولانی مدت برای درمان را به فرد نمی دهد، زیرا آسیب های ناشی از آن غیر قابل برگشت است و تمامی این اتفاقات و آسیب ها تنها در عرض 30 دقیقه پس از انسداد رخ می دهد. در نتیجه گرفتگی رگ ها، قلب به خوبی در شرایط کاهش سطح اکسیژن و جریان خون کار نمی کند و در موارد شدید ممکن است باعث مرگ بیمار شود. اما آیا می توان از این موارد جلوگیری کرد؟ برای جلوگیری از حمله قلبی چه باید کرد؟ با هومکا همراه باشید علائم شایع حمله قلبی شایع ترین علائم حمله قلبی در مردان و زنان عبارتند از: احساس درد در ناحیه قفسه سینه احساس فشار، سفتی در ناحیه قفسه سینه همراه با خستگی خستگی تهوع تنگی نفس عرق سرد احساس سوزش. در پوست سر سرگیجه و شروع ناگهانی درد در بازو، پشت، گردن، شانه‌ها، دندان‌ها، فک و گاهی در قسمت بالای شکم. آیا علائم حمله قلبی در زنان متفاوت است؟ برخی از زنان ممکن است علائمی غیر از موارد ذکر شده در بالا را تجربه کنند. علائم خاص حمله قلبی در زنان شامل درد کوتاه یا شدید در بازو، پشت و گردن است. گاهی اوقات زنان قبل از حمله قلبی هیچ نشانه ای از بیماری قلبی یا علائمی ندارند و اولین علامت آن ایست قلبی ناگهانی است که درست قبل از سکته مغزی رخ می دهد. علائم حمله قلبی از چه زمانی شروع می شود؟ گروهی از افراد ناگهان دچار ایست قلبی یا حمله قلبی می شوند. اما حملات قلبی در اکثر افراد با علائم طولانی مدت رخ می دهد. به عنوان مثال، برخی ممکن است علائم حمله قلبی را ظرف چند ساعت پس از سکته تجربه کنند. برخی علائم سکته مغزی را روز قبل و برخی یک هفته قبل از حمله قلبی علائم سکته مغزی را تجربه می کنند. آنژین صدری یکی از علائم هشدار دهنده طولانی مدتی است که می تواند شما را از حمله قلبی آگاه کند. آنژین یک وضعیت پزشکی است که در آن بیمار دائماً در قفسه سینه احساس فشار یا درد می کند. این فشار مدام تکرار می شود و حتی با استراحت هم تسکین نمی یابد. آنژین صدری به طور موقت به دلیل کاهش جریان خون به قلب رخ می دهد. پیشگیری از حمله قلبی در خواب برای جلوگیری از حمله قلبی در خواب موارد زیر را انجام دهید: علائم اختلالات خواب احتمالی را بررسی کنید برنامه منظمی قبل از خواب داشته باشید هنگام خواب بیشتر ورزش کنید و آب بنوشید زیر نظر پزشک قرص های ضد انعقاد مصرف کنید پیشگیری فوری حمله قلبی اگر بیمار شما علائم حمله قلبی دارد، سریع ترین و موثرترین کاری که می توانید برای جلوگیری از حمله قلبی در این زمان حساس انجام دهید، دادن یک قرص آسپرین به او است. آسپرین یک رقیق کننده خون است که فورا لخته های خون را از بین می برد و از حملات قلبی جلوگیری می کند. چه کسانی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند؟ به گفته وب سایت mayoclinic، افرادی که در یک یا چند گروه زیر قرار می گیرند در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی هستند: افراد مبتلا به دیابت نوع 1، مردان و زنان مبتلا به فشار خون بالا، افراد مسن، افراد با سطح کلسترول HDL پایین. و در افرادی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند سطوح بالاتری از تری گلیسیرید و کلسترول LDL دارند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که زنان یائسه قبل از 55 سالگی شروع به بیماری قلبی کنند. احتمال حمله قلبی در زنان پیش از یائسگی کمتر از مردان است. این افراد باید به سبک زندگی خود توجه بیشتری داشته باشند و برای پیشگیری از حمله قلبی اقداماتی انجام دهند. برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟ پیروی از یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته قلبی بسیار موثر است. هر چه غذاهایی که می خورید سالم تر باشد، احتمال حمله قلبی کمتر می شود. یک رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب و عروق و پیشگیری از حمله قلبی شامل مواد غذایی زیر است: ماهی لوبیا آجیل میوه ها سبزیجات چربی های حیوانی توت بدون چربی توت ها یکی از میوه هایی است که می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. هر توت سرشار از مواد مغذی است. توت ها حاوی فیبر محلول هستند و برای قلب بسیار مفید هستند. توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاتوت از جمله انواع توت های مغذی هستند که خوردن آنها را برای حفظ سلامت قلب و عروق توصیه می کنیم. می توانید توت ها را با ماست یا غلات ترکیب کنید و آن را به عنوان میان وعده یا بعد از تمرین میل کنید. بذر کتان دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، فیتواستروژن و فیبر است. بنابراین این دانه های کوچک می توانند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کرده و از حمله قلبی جلوگیری کنند. دانه کتان در طب سنتی به عنوان تقویت کننده قلب معرفی شده است. شما نمی توانید این دانه ها را به طور کامل بخورید، باید دانه کتان را آسیاب کنید و سپس آسیاب کنید. دانه چیا یکی دیگر از دانه های مغذی که می تواند در تقویت قلب و پیشگیری از حمله قلبی موثر باشد، دانه چیا است. دانه های چیا مانند دانه کتان بمبی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. می توانید این دانه های کوچک و گرد را کامل بخورید. دانه چیا را به ماست اضافه کنید یا با لوبیا شیر ترکیب کنید و سرو کنید. ماهی ماهی های غنی از امگا 3 می تواند به بهبود وضعیت قلب شما و کاهش خطر حمله قلبی کمک کند. ماهی تن، سالمون، ماهی خال مخالی، قزل آلا و شاه ماهی از جمله ماهی هایی هستند که به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کنند. حبوبات همه حبوبات از جمله عدس، لوبیا، عدس، حبوبات و لوبیا سیاه سرشار از فیبر، ویتامین B، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. حبوبات یکی از غذاهایی است که پزشکان برای حفظ سلامت قلب و معده مکررا توصیه می کنند. سویا اگر قصد دارید شام یا ناهار را با یک رژیم غذایی کاملا سالم میل کنید، ما سویا را توصیه می کنیم. سویا سرشار از مواد مغذی است و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند. آجیل یکی دیگر از مواد غذایی که به پیشگیری از حمله قلبی کمک می کند، آجیل است. می توانید هم در وعده های غذایی اصلی و هم در میان وعده ها از آجیل استفاده کنید و به جای آن از سایر غذاهای چرب، شیرین و بسیار نمکی که دشمن سلامت قلب و عروق هستند استفاده کنید. بادام و گردو به اندازه یک مشت می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و از پرخوری جلوگیری کند. همچنین چربی موجود در آجیل سالم است و قلب و عروق را تقویت می کند. افرادی که به طور منظم آجیل می خورند کمتر دچار حمله قلبی می شوند. سبزیجات سبزیجات زرد، قرمز و نارنجی مانند سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، بلوط و فلفل قرمز حاوی بمب های فیبر، ویتامین ها و کاروتنوئیدها هستند. این سبزیجات می توانند از قلب شما محافظت کنند و خطر حمله قلبی را به حداقل برسانند. جو اگر به دنبال یک منبع غنی از مواد مغذی هستید، قطعا به مقداری جو نیاز خواهید داشت. بهتر است از بلغور جو دوسر به عنوان کباب روی سالاد استفاده کنید یا آن را در ماست ترکیب کرده و میل کنید. همچنین می توانید بلغور جو دوسر را به سوپ یا هر غذای دیگری اضافه کنید یا آن را با بلغور جو دوسر استفاده کنید. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟ اگر فکر می کنید ممکن است علائم حمله قلبی را تجربه کنید، باید در اسرع وقت با آمبولانس تماس بگیرید. دستورالعمل های زیر را به خاطر بسپارید و در صورت لزوم از آنها پیروی کنید: با اورژانس پزشکی تماس بگیرید: اولین کاری که باید هنگام بروز علائم حمله قلبی انجام دهید تماس با اورژانس پزشکی است. اگر به اورژانس محلی دسترسی ندارید، از نزدیک ترین فرد بخواهید که شما را به بیمارستان برساند. سعی نکنید به تنهایی رانندگی کنید مگر اینکه چاره ای جز مصرف نیتروگلیسیرین ندارید: اگر پزشک قبلاً در این مورد به شما توصیه کرده است، می توانید نیتروگلیسیرین را با علائم حمله قلبی مصرف کنید. مطمئن شوید که نیتروگلیسیرین را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید و سپس منتظر کمک فوری پزشکی باشید. آسپرین مصرف کنید: اگر پزشکتان به شما بگوید می توانید آسپرین مصرف کنید. مصرف آسپرین قبل از حمله قلبی می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون و بدتر شدن آسیب قلبی کمک کند. توجه داشته باشید که آسپرین یکی از داروهایی است که ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد. فقط در صورتی می توانید آسپرین مصرف کنید که اورژانس یا پزشک به شما بگوید “class =” wp_ulike_btn wp_ulike_put_image wp_post_btn_6501 “style =” عرض: 120 پیکسل! مهم؛ ارتفاع: 40 پیکسل مهم؛ پس زمینه رنگ: # 1da1f3! ; box-shadow: هیچ! مهم؛ رنگ: #ffffff! مهم؛ “> من منبع mayoclinichopkinsmedicine را دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید