پیشگیری از دیابت + چند نکته ساده برای زندگی بدون دیابت


دیابت یکی از عوارضی است که امروزه در جهان شیوع بالایی دارد. تقریباً همه افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 هستند. اگر دیابت به یک عارضه مزمن و کنترل نشده تبدیل شود، می تواند بیمار را درگیر مشکلات بی شماری مانند عوارض قلبی و کبدی کند. تغییر سبک زندگی اولین توصیه متخصصان برای پیشگیری از دیابت است. فهرست مطالب روش های پیشگیری از دیابت پیشگیری همیشه راهی موثر برای محافظت از خود در برابر خطرات و درگیر نشدن در بسیاری از عوارض و اختلالات است. در مقابل دیابت نیز می توانیم اینگونه رفتار کنیم و کاملا مطمئن باشیم که به دیابت نوع 2 مبتلا نمی شویم. اگر در حال حاضر یک یا چند عامل خطر برای دیابت نوع 2 دارید، بهتر است آن را کنترل کنید. اگر اضافه وزن دارید، با تغذیه سالم و ورزش وزن کم کنید. اگر چربی خون شما بالا است، با رعایت دستورالعمل های پزشکی، چربی LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهید. همچنین اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید و در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، حتما مراقب سطح قند خون خود باشید و در فواصل زمانی معین غربالگری کنید. دیابت نوع 1 هنگامی که فردی به دیابت نوع 1 مبتلا می شود، لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی کند یا این روند را به طور کامل متوقف می کند. انسولین به قند خون کمک می کند تا وارد سلول های بدن شما شود تا از آن به عنوان انرژی استفاده شود. زمانی که قند خون فراتر از حد طبیعی افزایش یابد، علائم و عوارض مختلفی ظاهر می شود. بد نیست بدانید که زمانی دیابت نوع 1 را دیابت نوجوانان می نامیدند. دلیل نامگذاری این بیماری به دیابت نوجوانان این بود که اغلب کودکان، نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما این گفته به معنای مصونیت افراد مسن و میانسال نیست. شیوع دیابت نوع 1 در مقایسه با دیابت نوع 2. از نظر شیوع، دیابت نوع 1 آمار کمتری نسبت به دیابت نوع 2 دارد. در واقع، تنها حدود 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به دیابت به دیابت نوع 1 مبتلا هستند. هنوز مشخص نیست که چگونه می توان از دیابت نوع 1 پیشگیری کرد، اما امکان درمان آن وجود دارد. کنترل قند خون، انجام معاینات منظم سلامت، داشتن یک سبک زندگی سالم و پیروی از دستورات پزشک در درمان دیابت نوع 1 بسیار موثر است. پیشگیری از دیابت نوع 1 برای پیشگیری از دیابت نوع 1 در هر گروه سنی، پزشکان متخصص رعایت چهار اصل را توصیه می کنند. چند روز در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید، غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید. سعی کنید عادت های بد را از سبک زندگی خود حذف کنید. غربالگری های دوره ای قند خون را جدی بگیرید. اگر در خانواده خود سابقه ابتلا به دیابت نوع یک دارید، در مدیریت قند خون خود جدی باشید و اگر قصد بارداری دارید، آزمایشات لازم را قبل از بارداری انجام دهید. اگر کودکی در معرض خطر ابتلا به دیابت دارید، به او کمک کنید قند خون خود را کنترل کند و احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 را کاهش دهید. پیشگیری از دیابت نوع 2 اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، بهتر است این توصیه های پیشگیرانه را رعایت کنید: کاهش وزن یا کنترل وزن ایده آل یکی از موثرترین اقدامات برای پیشگیری از دیابت نوع 2 است. جالب است بدانید افراد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 می توانند تنها با کاهش 7 درصدی وزن اضافه خود با رژیم غذایی سالم و ورزش، خطر ابتلا به دیابت را تا 60 درصد کاهش دهند. به افرادی که درگیر پیش دیابت هستند توصیه می شود با کاهش وزن آهسته و پیوسته از تسریع این وضعیت جلوگیری کنند. همچنین فرد با کاهش وزن می تواند از مزایای دیگر آن مانند تناسب اندام، زیبایی، تقویت عملکرد و سلامت بدن و در عین حال کاهش خطر ابتلا به دیابت بهره مند شود. فعالیت بدنی را افزایش دهید. با افزایش فعالیت بدنی می توانید از مزایای فراوان آن مانند کاهش وزن، کنترل قند خون و افزایش حساسیت به انسولین بهره مند شوید. بهترین ورزش ها برای کاهش وزن و کنترل قند خون، ورزش های هوازی، مقاومتی و یوگا هستند. با مصرف غذاهای سالم، از غذاهای غنی از فیبر بیشتر استفاده کنید. گوجه فرنگی، سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی و گل کلم و همچنین فلفل برای شما مفید هستند. جو سبوس دار، لوبیا، نخود، عدس، کینوا و نان سبوس دار از دیگر غذاهایی هستند که می توانید بخورید. این غذاها به کاهش جذب قندها و کاهش سطح قند خون کمک می کنند. سلامت قلب شما با مصرف غذاهای حاوی فیبر تضمین می شود و از التهاب و فشار خون محافظت می شود. غذاهای غنی از فیبر می توانند به شما کمک کنند سیر بمانید و انرژی خود را افزایش دهید. چربی های سالم بخورید چربی های سالم بخورید و آنها را با چربی های اشباع جایگزین کنید. غذاهایی که حاوی چربی های غیر اشباع هستند برای شما مفید هستند. آنها می توانند سطح HDL خون را افزایش دهند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند. روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن کانولا و روغن پنبه دانه از جمله روغن های سالمی هستند که می توانید مصرف کنید. بادام زمینی، دانه کتان، تخم کدو تنبل، ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین، ماهی تن، ماهی کاد و ماهی خال مخالی از جمله منابع چربی های سالم هستند. رژیم های غذایی مد روز را فراموش کنید. رژیم هایی مانند پالئو و کتو ممکن است به کاهش وزن کمک کنند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها در دراز مدت باعث ایجاد اختلالات مختلف در بدن شما شوند وجود ندارد. همچنین مشخص نیست که آیا این رژیم ها می توانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند یا خیر! فقط غذاهای سالم را به بشقاب خود اضافه کنید و به جای آن غذاهای مضر را حذف کنید. میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای بخورید. حبوبات، گوشت بدون چربی و مرغ مصرف کنید، ماهی های چرب را در برنامه غذایی خود بگنجانید و مصرف غلات کامل را فراموش نکنید. به گزارش وب سایت trihealth، اگر دیابت دارید، باید به سلامت اعضای بدن خود توجه بیشتری داشته باشید. برای پیشگیری از زخم پای دیابتی، نکات زیر را رعایت کنید: هر روز پاهای خود را چک کنید، پوست پاهای خود را چک کنید و مطمئن شوید که تورم، کبودی یا خراش وجود ندارد، هرگز پابرهنه راه نروید اگر مشکوک هستید از کفش های متناسب با اندازه پای خود استفاده کنید. علائم مربوط به زخم پای دیابتی می بینید، به پزشک خود مراجعه کنید پیشگیری از دیابت ارثی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت ارثی نیازی به پیروی از دستورالعمل های عجیب نیست. با رعایت نکاتی که ذکر می کنیم می توانید تا حد زیادی از ابتلا به دیابت ارثی پیشگیری کنید: سیگار را به طور کامل حذف کنید، هر روز یا چند روز در هفته ورزش کنید، مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید، وعده های غذایی خود را کمی کاهش دهید، شروع به کاهش وزن کنید در طول روز آب کافی بنوشید. از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید غذاهای فرآوری شده را محدود کنید زیاد بنشینید و سعی کنید فعال باشید فیبرهای سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید سطح ویتامین D را کنترل کنید قهوه و چای بنوشید پیشگیری از دیابت در کودکان راه حل قطعی برای پیشگیری از دیابت در کودکان وجود ندارد، اما مطمئناً به کودک آموزش دهید سبک زندگی سالم، تشویق او به فعالیت بدنی و پرهیز از مصرف مواد قندی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است. همچنین می توانید با پرهیز از محصولات غذایی حاوی آرد سفید و شکر، خطر ابتلا به دیابت را در کودک خود کاهش دهید. اگر کودک شما در سنین پایین دیابت نوع 1 دارد، مراقبت روزانه از دیابت کاری است که باید انجام دهید. برای او غذاهای سالم تهیه کنید، انسولین تزریق کنید و مراقبت های پزشکی او را جدی بگیرید. همیشه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان در تماس باشید و دستورالعمل های او را دنبال کنید. با انجام موارد زیر، کودک شما تا حد زیادی از خطر ابتلا به دیابت نوع 1 و 2 در امان خواهد ماند: او را تشویق به ورزش کنید و رژیم غذایی سالم برای او فراهم کنید او را تشویق کنید وزن سالم خود را کنترل کند. پیشگیری از دیابت در نوجوانان، پیشگیری دیابت در نوجوانان مانند کودکان است. اگر کودک نوجوانی دارید که احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 و 2 را دارد، حتما او را تشویق کنید تا اقدامات ذکر شده در بالا را برای پیشگیری از عوارض انجام دهد. نوجوانان در یادگیری و پیروی از سبک زندگی سالم عملکرد بسیار مثبت تری نسبت به کودکان نشان می دهند. همچنین والدین می توانند با تغییر عادات تغذیه ای خانواده به فرزند نوجوان خود در کنترل قند خون در خانه کمک کنند. رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش و حفظ وزن طبیعی بهترین اقدامات پیشگیرانه در برابر بروز دیابت در نوجوانان است. برای مطالعه مقاله دیابت کلیک کنید. داروهایی برای پیشگیری از دیابت در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند 100% افراد را از دیابت محافظت کند. اما مطالعات نشان می دهد که افراد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 می توانند با مصرف داروی پیوگلیتازون زیر نظر پزشک، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهند. تغذیه برای پیشگیری از دیابت تغذیه شاید یکی از مهم ترین و موثرترین راه های پیشگیری از دیابت باشد. افراد در هر سنی می توانند با یک استراتژی تغذیه ای ساده غذاهای سالم بخورند، به اندازه کافی بخورند و کاهش وزن و کنترل دیابت را همزمان تجربه کنند. در این استراتژی شما باید بشقاب خود را به سه قسمت تقسیم کنید. نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات و میوه جات پر کنید. یک چهارم بشقاب خود را به غلات کامل اختصاص دهید. یک چهارم دیگر بشقاب خود را برای غذاهای حاوی پروتئین، ماهی، گوشت بدون چربی و حبوبات رزرو کنید. برای پیشگیری از دیابت چه باید کرد؟ داشتن یک سبک زندگی سالم و اجتناب از محرک ها و عوامل دیابت یکی از موثرترین کارهایی است که می توانید برای پیشگیری از دیابت انجام دهید. اما شما مبتلا به پیش دیابت هستید و این وضعیت توسط پزشک تشخیص داده شده است، با تغییر عادات بد مانند حذف غذاهای مضر می توانید بروز عوارض را به تاخیر بیندازید یا از آن جلوگیری کنید. در ابتدا ممکن است ایجاد برخی تغییرات و ترک برخی عادت ها برای شما سخت باشد، اما به یاد داشته باشید که این کار از عوارض جدی دیابت در آینده جلوگیری می کند. از آسیب ها یا عوارض جدی دیابت می توان به موارد زیر اشاره کرد: در صورت ابتلا به دیابت، بهتر است دستورات پزشک در خصوص کنترل و درمان بیماری را جدی بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که با انجام آزمایشات دوره ای می توانید خطر ابتلا به دیابت را خیلی راحت تری کاهش دهید یا عارضه را کنترل کنید. در صورت تمایل به دریافت خدمات تست قند خون در منزل می توانید با هومکا تماس بگیرید. برای دریافت مشاوره و درخواست وقت می توانید با شماره 02167371 تماس بگیرید. ” class=”wp_ulike_btn wp_ulike_put_image wp_post_btn_7334″ style=”width: 120px!important;height: 40px!important;background-color: #1da1f3!important;box-shadow: none!important;ffff;”> پسندیدن

دیدگاهتان را بنویسید