8 مورد از سرگرمی سالمندان – سرگرمی سالم برای سالمندان



اگر به عنوان مراقب و پرستار سالمند در منزل مشغول به کار هستید، علاوه بر روش های نگهداری از سالمندان، باید از روحیات و نیازهای روانی سالمندان نیز آگاهی داشته باشید، سرگرمی و تفریح ​​سالم در خانه برای سالمندان است. یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است. در رابطه با آنها تجربه کسب کنید. می دانیم که سبک زندگی سالم عامل مهمی در طول عمر افراد است. مطالعات نشان می دهد که تفریح ​​و فعالیت های اجتماعی برای سالمندان بسیار مهم است. تفریحات سالم برای سالمندان مانند تغذیه سالم، ورزش و رعایت نکات بهداشتی به سالمندان کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشند. در واقع، تحقیقات جدید نشان می دهد که فعالیت های ذهنی و اجتماعی به اندازه فعالیت های بدنی در دوران سالمندی حیاتی هستند. تفریح ​​و پرکردن اوقات فراغت عواملی هستند که با اجتناب از انزوا و زندگی طولانی‌تر مرتبط هستند. سرگرمی برای سالمندان سرگرمی برای سالمندان داشتن حیوان خانگی تحقیقات نشان می دهد که داشتن حیوان خانگی به کاهش سطح استرس و فشار خون در انسان کمک می کند. همچنین در کاهش کلسترول و مبارزه با افسردگی و محافظت در برابر بیماری های قلبی موثر است. هنر و صنایع دستی پرداختن به هنری مانند نقاشی، موسیقی، مجسمه سازی یا صنایع دستی می تواند به تحریک مغز کمک کند. هنر برای هر سن و دوره ای فعالیت خوبی است. اما در دوران سالمندی که افراد برای حفظ ذهن و هوشیاری خود نیاز به فعالیت دارند، این فعالیت های هنری ضرورت بیشتری دارد. بیشتر بخوانید: ورزش برای سالمندان رقص نه تنها سرگرم کننده است، بلکه یک راه عالی برای ورزش در دوران پیری است. رقصیدن می تواند تعادل راه رفتن و عملکرد کلی را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد که رقصیدن در پیشگیری از زوال عقل نیز موثر است. باغبانی فواید درمانی زیادی برای سالمندان دارد. باغبانی نه تنها یک ورزش لذت بخش است، بلکه باعث افزایش سطح فعالیت بدنی و تحرک سالمندان می شود. همچنین به دلیل برخورد با گیاهان و مشاهده رشد آنها باعث ایجاد نشاط می شود. بازی های ورق این بازی ها با توجه به اینکه نیازی به حرکت ندارند برای سالمندانی که تحرک آن ها بسیار کم است مناسب است. بازی های ورق از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند و با افزایش مهارت های ذهنی و فکری برای حفظ عملکرد ذهنی بسیار موثر است. یوگا می تواند فواید روحی و جسمی زیادی برای سالمندان داشته باشد. کاهش فشار خون بالا، استرس و کمک به تقویت استخوان ها و تعادل از فواید یوگا است. با وجود فواید فوق، یوگا به عنوان یک سرگرمی و ورزش عالی برای سالمندان در نظر گرفته می شود. تفریحات سالمندان را بیشتر بشناسید: استخدام سالمندان اگر پزشک سالمند شنا را برای او منع نکرده است، حتما شرایطی را برای شنای مستمر او فراهم کنید. شنا باعث کاهش فشار مفاصل و افزایش آمادگی قلبی عروقی و انعطاف پذیری می شود. شنا ورزش خوبی برای افزایش انرژی است و در صورت امکان استفاده از استخرهای عمومی به دلیل ایجاد روابط اجتماعی به بهبود روحیه سالمندان نیز کمک می کند. ملاقات با خانواده و دوستان شما شرایطی را ایجاد کرده اید که به سالمندان اجازه می دهد به طور مداوم با خانواده و دوستان خود دیدار کنند. درست است که حضور شبانه روزی پرستار سالمند برای نگهداری سالمندان در خانه تا حد زیادی نیاز به صحبت را برطرف می کند. کند، اما باید در نظر داشت که هیچ ارتباطی جایگزین ملاقات با خانواده نمی شود. با ایجاد محیطی مناسب که به سالمندان اجازه می دهد از دوره خواب و بیکاری به دورانی که بتوانند به فعالیت های تفریحی و اجتماعی ادامه دهند، امید به زندگی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید